همشهری آنلاین: تیم ملی جودو جوانان ایران به مقام سوم آسیا دست یافت

به گزارش ایسنا، در دومین و آخرین روز از چهارمین دوره مسابقه‌های جودو جوانان آسیا در تایلند، تیم ملی ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و پنج برنز به مقام سوم آسیا دست یافت.

در دومین روز این رقابت‌ها در وزن منفی 100 کیلوگرم جواد محجوب پس از یک دور استراحت، در دور دوم و سوم نمایندگان قزاقستان و چین تایپه را شکست داد و به فینال رفت. وی در دیدار فینال هم نماینده مغول را شکست داد و مدال طلا بر گردن آویخت.

در وزن منفی 81 کیلوگرم، محسن نجفی در دور اول استراحت داشت. در دور دوم نماینده چین تایپه را شکست داد. در دور سوم با قبول شکست برابر جودوکاری از ازبکستان به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با پیروزی برابر نماینده مغولستان مدال برنز را کسب کرد.

در وزن منفی 90 کیلوگرم شاهین نصیرپور پس از یک دور استراحت، در دور دوم نماینده سوریه را شکست داد. در دور سوم مقابل جودوکار قزاقستانی شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت. او در این گروه با پیروزی بر جودوکار تایلندی، مدال برنز گرفت.

در وزن مثبت 100 کیلوگرم سید حبیب‌الله میرزاجانی در دور اول استراحت داشت. در دور دوم مغلوب نماینده ازبکستان شد و به گروه بازنده‌ها رفت. او در این گروه با شکست جودوکاران قزاقستان و سوریه، مدال برنز را از آن خود کرد.

به این ترتیب تیم ملی جوانان ایران در بخش مردان در مکان سوم قرار گرفت. تیم‌های قزاقستان و مغلوستان هم اول و دوم شدند.

ملی‌پوشان ایران در دوره گذشته این رقابت‌ها در لبنان چهارم شده بودند.

در بخش دختران و در وزن منفی 57 کیلوگرم شیما نادری پس از یک دور استراحت، در دور دوم مغلوب نماینده مغلوستان شد و در گروه بازنده‌ها با پیروزی بر نماینده هند، مدال برنز را از آن خود کرد. در وزن منفی 48 کیلوگرم غزل یغما پنجم شد. در وزن منفی 52 کیلوگرم، فاطمه جادری نیز در جای پنجم قرار گرفت.

در این دوره از رقابت‌ها تیم ملی نوجوانان ایران هم دوم شد. در رقابت‌های بخش جوانان، 156 جودوکار در قالب 19 تیم حضور داشتند.

کد خبر 106454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز